sâmbătă, 27 octombrie 2012

Subiecte la sectiunea programare 2012

Clasa a II
Problema 1          La nuci                                 

Doamna învăţătoare a ales patru copii să participe la un concurs de adunat nuci în livada şcolii. Astfel Vasile, George, Ana şi Ioana au început concursul. Doamna învăţătoare îşi doreşte să afle care este cel mai harnic băiat şi cea mai leneşă fetiţă, aşa că vă roagă să scrieţi un program care citeşte de la tastatură câte nuci a adunat fiecare din cei patru copii şi afişează:
a)     Cât nuci au cules împreună cel mai harnic băiat şi cea mai leneşă fetiţa;
b)    Numele celui mai harnic băiat.
Date de intrare:
v=10
g=8
a=5
i=3
Date de ieşire:
          13
          Vasile


Problema 2          Zoo                                                                                100p
La grădina zoologică Rădăuţi sunt 5 lei, urşi cu a mai mulţi decât lei, căprioare cu b mai multe decât urşi iar cerbi cu 1 mai puţini decât căprioare. Să se calculeze câte animale sunt la zoo şi să se afişeze :
a.     Câţi urşi sunt la grădina zoologică?
b.     Câte căprioare sunt la grădina zoologică?
c.      Câţi cerbi sunt la grădina zoologică?
d.     Numărul total de animale.
Exemplu:
Date de intrare:
a=2
b=10
Date de ieşire:
          7 urşi
          17 căprioare
          16 cerbi
          45 animale


Clasa a III-a

Problema 1          Magazinul magic                                                       100p

În orăşelul copiilor există magazinul magic. Aici se gasesc cele mai bune dulciuri dar pentru a le obtine trebuie sa fii isteţ. În magazin sunt cinci vânzători. Fiecare iţi oferă pungi cu bomboane doar că fiecare pungă are cantităţi diferite. Dacă pungă oferită de un vânzător are un numar de doua cifre atunci sigur sunt bomboane cu fructe, daca punga oferita are un număr de o cifră atunci sunt bomboane cu mentă iar dacă are un număr de trei cifre atunci sunt bomboane  de ciocolată.
Dănuţ ajunge în orăşelul copiilor şi intră în magazinul magic, dar zapacit de cei cinci vânzători nu ştie ce să aleagă.  Ajutaţi-l pe Dănuţ să se hotarască.

Date de intrare:
Se citesc de la tastatura cinci numere reprezentand numarul scris pe fiecare pungă a celor cinci vanzatori:   a        b       c        d       e
Date de ieşire:
          Se cere să se afiseze:
1)    Câţi vânzatori au oferit bomboane de menta, câţi vânzatori au oferit bomboane cu fructe si câţi vânzatori au oferit bomboane de ciocolata?
2)    Care a fost cantitatea de bomboane de ciocolata cea mai mare oferită?
3)    Care a fost cantitatea de bomboane cu fructe cea mai mică oferită?
Restrictii si precizari:
Daca nu exista bomboane de ciocolata la punctul 2) se va afisa NU EXISTA
Daca nu exista bomboane cu fructe la punctul 3) se va afisa NU EXISTA

Exemplu
Date de intrare
2   34   45   100  230
Date de iesire
1)    Menta 1
      Fructe 2
      Ciocolata 2
2)   230
3)   34

Timp maxim de execuţie/test: 1 secundă


Clasa a III-a

Problema 2          Cod                                                                               100p

Un agent secret vrea sa spargă un cod. El gaseşte cele patru cifre din care poate forma codul, scrise pe patru bucăţi de hârtie. Sunt două cifre pare si două cifre impare. Din cercetari afla  ca din cifrele pare se formează cel mai mare numar care se poate forma cu cele două cifre iar din cifrele impare se formează cel mai mic număr care se poate forma cu cele doua cifre. Codul se formeaza astfel: se aduna cel mai mic vecin al numarului par format cu cel mai mic vecin al numarului impar format.
Ajutati-l pe agentul nostru secret sa găsească codul iar el vă va răsplati cu 100 de puncte.

Date de intrare
          x        y        z        u

Date de ieşire
Codul format cu cele patru cifre

Exemple

Nr.
Date de intrare
Date de ieşire
1.
3 5 2 2
55
2.
2 5 7 8
137


Timp maxim de execuţie/test: 1 secundă


La florărie sunt aduse n margarete. Florăreasa doreşte să realizeze aranjamente florale cu margarete. Pentru fiecare aranjament ea are nevoie de m margarete speciale. Florăreasa cunoaşte pentru fiecare margaretă primită  numărul de petale. Ea doreşte să afle cate aranjamente poate realiza şi câte margarete speciale îi mai rămân la final. Scrieţi un program pentru a o ajuta pe florăreasă să rezolve această problemă.

Date de intrare
          n – numărul de margarete
          numărul de petale pentru fiecare margaretă
          m – numărul de margarete speciale

Date de ieşire
          Numărul de aranjamente pe care le poate realiza florăreasa
          Numărul de margarete speciale rămase

Restricţii şi precizări:
-         1<=m<n<=100;
-         Margaretele speciale sunt acele margarete care au un număr de petale par şi de două cifre;
-         Dacă printre florile primite nu există margarete speciale se va afişa mesajul „Nu există margarete speciale”;
-         Numărul de petale pentru o margaretă este un număr natural de maxim 9 cifre

Date de intrare
Date de ieşire
n=10
m=4
14 2 12 88 62 8 76 4 1000 6
Nr. Arajamente = 1
Nr margarete speciale ramase=1
n=10
m=4
1000 456 7 6 123 900 789 5 3 7
Nu există margarete speciale




Clasa a IV-a

Problema 2          Magazinul magic                                                              100p

În orăşelul copiilor există magazinul magic. Aici se gasesc cele mai bune dulciuri dar pentru a le obtine trebuie sa fii isteţ. În magazin sunt n vânzători. Fiecare iţi oferă pungi cu bomboane doar că fiecare pungă are conţinuturi diferite. Dacă pungă oferită de un vânzător are un numar de doua cifre atunci sigur sunt bomboane cu fructe, daca punga oferita are un număr de o cifră atunci sunt bomboane cu mentă iar dacă are un număr de trei cifre atunci sunt bomboane  de ciocolată.
Dănuţ ajunge în orăşelul copiilor şi intră în magazinul magic, dar zapacit de cei cinci vânzători nu ştie ce să aleagă.  Ajutaţi-l pe Dănuţ să se hotarască.

Date de intrare:
Se citeşte n – numărul de vânzători
Se citesc de la tastatura cele n numere reprezentand numerele scrise pe fiecare pungă
Date de ieşire:
          Se cere să se afiseze:
4)    Câţi vânzatori au oferit bomboane de menta, câţi vânzatori au oferit bomboane cu fructe si câţi vânzatori au oferit bomboane de ciocolata?
5)    Care a fost cantitatea de bomboane de ciocolata cea mai mare oferită?
6)    Care a fost cantitatea de bomboane cu fructe cea mai mică oferită?
Restrictii si precizari:
Daca nu exista bomboane de ciocolata la punctul 2) se va afisa NU EXISTA
Daca nu exista bomboane cu fructe la punctul 3) se va afisa NU EXISTA

Exemplu
Date de intrare
n=5
2   34   45   100  230
Date de iesire
2)    Menta 1
      Fructe 2
      Ciocolata 2
2)   230
3)   34

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu